ssk dan emekli olurken bagkur baslangici sayilirmi



ssk dan emekli olurken bagkur baslangici sayilirmi ? SSK emekliligi icin en onemli konu baslangic tarihidir. ne kadar erken ise baslandi se  o kadar genc yasta emekli olunur. Eger ssk li calisiyorsaniz  ilk ise baslamaniz ise bagkura tabi bir is ise diger bir anlatimla vergi kaydi isyeri sahipligi  sirket ortakligi gibi nedenlerden dolayi bagkurlu oldunuz ise bu baslangic tarihi ssk emekliliginde de hesaba katilir. Hatta emekli sandigina tabi olarak calismissaniz ve sonradan istifa etmis olsaniz bile bu baslangicta kabul edilir. Özetle hangi sosyal guvenlige tabi olarak baslangic yapmissaniz ise baslama tarihi bu tarih olarak kabul edilir. Bagkur ve emekli sandigi icnde durum aynidir fakat buralarda ise baslama tarihinin bir onemi yoktur. Beli tarihe kadar fiilen yapilan prim odemeleri ve gun sayilari onem kazanir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder