sosyal guvenlik destek primi



calisan emekli icin sosyal guvenlik destek primi odenmek zorundadir.Eger emekli bagkura tabi bir iste calisiyorsa 4 b li ise vergi kaydi varsa sirket ortakligi varsa isveren ise bir isyeri isletiyorsa aldigi emekli maasinin %15 ini sosyal guvenlik destek primi olarak odemek zorundadir . Emekli bir isverene bagli calisiyorsa 4 a li ise isveren tarafindan sigortalanir.emekli maasindan herhangi bir kesinti olmaz .Sosyal Guvenlik destek primini isveren oder .SSK li olanlarin sosyal guvenlik destek primi %30  arti isyeri tehlike sinif ve derecesine gore %1 ile %6,5 arasinda degisen kisa vadeli sigorta prim orani seklinde degismektedir.Toplam Oran %31. ile %36,5 arasinda degismektedir.Bu oranin %7,5 u sigortali emekliye aittir.İsveren kendi kesinti yaparak odeme yapar .sigortali calisan emeklinin emekli maasindan herhangi bir kesinti olmaz.


Sosyal Guvenlik destek primi bagkura tabi calismalarda emekli tarafindan SGK ya bildirilir ve maasindan otomatik kesilir.İsverene bagli emekliler icin sosyal guvenlik destek prim bordrosu ile isveren tarafinda bildirim yapilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder