15 yil 3600 gun ile emeklilik ve tazminat



15 yil calisma ve 3600 gun sayisi ile nasil emekli olunur ve tazminat nasil alinir?


Öncelikle ilk ise girisiniz  08.09.1999 tarihi ve oncesi olmalidir . 15 yili dolduran ve 3600 gunu tamamlayan 23.05.2002 tarihi oncesi kadin 50 erkek 55 yasinda emekli oldu. Bu tarihten sonra bu iki sarti yerine getirenler  icin yas sarti arandi.

3600 gun ve 15 yil sartini ne zaman yerine getirdiginiz tarihe bakin ve emeklilik yasinizi tespit edin

Bu sarti ;

24.05.2002 ile 23.05.2005 tarihleri arasinda yerine getiren

kadinlar 52  erkekler 56

24.05.2005 ile 23.05.2008 tarihleri arasinda yerine getiren

kadinlar  54, erkeklere 57

24.05.2008 ile 23.05.2011 tarihleri arasinda yerine getiren

kadinlar 56 erkekler  ise 58

24.05.2011 tarihinden sonra yerine getiren

kadinlarlar  58

24.05.2011 ile 23.05.2014 tarihleri arasinda yerine getiren erkekler 59

24.05.2014 tarihinden sonra yerine getiren erkekler 60

yasini doldurmus olmalari sartiyla emeklilige  hak kazanacaklardir.

Tazminat nasil alinir ?


08.09.1999 tarihi oncesi baslangici olanlar son calistiklari yerde ilk sigortalilik ile son sigortalilik arasinda 15 yil gectiginde ve 15 yili doldurduklarinda sgk il mudurluklerinden emekli olabilir yazisi alacaklar ve isverene gotureceklerdir.Tazminatlarini isteyebileceklerdir. Bu kisiler kidem tazminati alabilir fakat ihbar tazminati alamaz. Diger yasal haklar da istenebilecektir.

Tazminattan sonra baska yerde calisilabilirmi ?


Yukarda anlatilan sekilde tazminatini alanlar bir baska iste calisabilir. İsverenin calisma yasagi var gibi sozlerine inanmayin. Emekli oluncaya kadar acmi yasayacaksiniz.Hem calisma hakki anayasal bir haktir.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder