15 yil calisma ve 3600 gun sayisi ile nasil emekli olunur ve tazminat nasil alinir?
Öncelikle ilk ise girisiniz 08.09.1999 tarihi ve oncesi olmalidir . 15 yili dolduran ve 3600 gunu tamamlayan 23.05.2002 tarihi oncesi kadin 50 erkek 55 yasinda emekli oldu. Bu tarihten sonra bu iki sarti yerine getirenler icin yas sarti arandi.
3600 gun ve 15 yil sartini ne zaman yerine getirdiginiz tarihe bakin ve emeklilik yasinizi tespit edin
Bu sarti ;
24.05.2002 ile 23.05.2005 tarihleri arasinda yerine getiren
kadinlar 52 erkekler 56
24.05.2005 ile 23.05.2008 tarihleri arasinda yerine getiren
kadinlar 54, erkeklere 57
24.05.2008 ile 23.05.2011 tarihleri arasinda yerine getiren
kadinlar 56 erkekler ise 58
24.05.2011 tarihinden sonra yerine getiren
kadinlarlar 58
24.05.2011 ile 23.05.2014 tarihleri arasinda yerine getiren erkekler 59
24.05.2014 tarihinden sonra yerine getiren erkekler 60
yasini doldurmus olmalari sartiyla emeklilige hak kazanacaklardir.
Tazminat nasil alinir ?
08.09.1999 tarihi oncesi baslangici olanlar son calistiklari yerde ilk sigortalilik ile son sigortalilik arasinda 15 yil gectiginde ve 15 yili doldurduklarinda sgk il mudurluklerinden emekli olabilir yazisi alacaklar ve isverene gotureceklerdir.Tazminatlarini isteyebileceklerdir. Bu kisiler kidem tazminati alabilir fakat ihbar tazminati alamaz. Diger yasal haklar da istenebilecektir.
Tazminattan sonra baska yerde calisilabilirmi ?
Yukarda anlatilan sekilde tazminatini alanlar bir baska iste calisabilir. İsverenin calisma yasagi var gibi sozlerine inanmayin. Emekli oluncaya kadar acmi yasayacaksiniz.Hem calisma hakki anayasal bir haktir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder